Saturday, May 21, 2011

halloo!

haaa!!!......opocot!!
mak kau sayang!!


morningg..
dh ary ahad lah.
takpe esok cuti lagi..hehe:)

okay;
motif start entry mcm tu?
post kli ni mngenai melatah!huihh kompem korang pn penah kan?
nie gara2 tgk tv smlm,
org tdo kau gelak tak hingat kan..tjuk cite tu=lela latah!

MELATAH ni selalunya msti dsebabkan terkejut, kena sakat dan seangkatan dgnnya.
dan ia slalu dkaitkn dgn mak cik2 yg dh berumur cket tapi tanpa kita sedor, ghupanye org muda pn boley terjngkit sme tabiat melatah ni..
kdg2 kte pn jdi pnat sbb tgk downg melatah..
alau yg x serius tu takpe lagi,ni alau dh tahap menari,bersilat bagai mmg tak kering gusi lah jwbnya:))
alau tbe2 korang kacau org yg de tabiat ni, and then trkluar plak perkataan yg terjerumus kpda mncarut atau tak sdap ddngar harap korng maapknlah yop sbb mereka yg melatah ni tak sedor dgn pe yg dowg buat dn cakap;)

ak pon kdg2 ade gak termlatah ni tapi x smpailah tahap kronik lgi.
dan mama lah org yg pling tak suka dan akan tegur anak2 dye yg mltah ni sbb takut jdi tabiat.
dan sebenarnya tabiat melatah ni boleh dtgkan kemudaratan..

al misalnya;
malu!
keletihan!
bakal pak n mak mentua tak suka!(angkat kening)
and yg pling bhaya accident!

kwn2, sy nk bg pesnan ni alau nk hon kereta kat jln raya tu agak-agak tau takut org yg kte hon tu ade tabiat ni tak ke bahaya..sgt takut tau!
dan bgi mereka yang ade tabiat ni ak rse dlm bdang perubtn x de ubt kot sbb dlm crita yg ak tgk smlm, doc tu ate ubat dye adalah kkuatan mental dan kna g kaunseling (doktor,kalau salah btolkan tau).
bagi ibu bapa yg rsau akn ank2 mereka yg de tabiat ni,
bolehlah cari inisiatif yg mudah contohnye latih anak tu supaya kuat mentalnya dan pentingnya ialah sokongan moral;)

okaylah..
gtg semua..
P/S; jgn suka kenakan org yg melatah tau sbb nnt bole terjangkit kat diri sendiri! (pengajaran dri drama smlm) dan apa kata gantikan mak kau,opocott tu dgn prkataan ALLAHUAKBAR:)
till next post..smoga hri ini lebih baik dari smlm.
and SAY NO to MELATAH!

1 comment:

[p@kcikLie] : [ mamaDiana] said...

suka nyakat org yg melatah ni....harap2 tak buat dah..takut nt berjangkit plak..