Friday, October 16, 2009

lelaki di rumah vs wanita bekrjaya?

hye!!!

ermm..ak snanye pown tak tau npe ak plih tjuk di ats utk post kli nie..
maybe sbb tgk wanita2 bkerjaya skrng nie mkin rmai an..

bgi ak an,sbnrnye ak tak ksah pown laki tu nk dok uma atau kerja,tpi better laki tu pegilah kerja,kalu takde kerja sgt an,tlglah usahakn ssuatu utk bntu isteri tue...
ini tidak cbe korng bygkan kalu laki dok uma goyang kaki,isteri tu yg pnat2 crik duet utk "beliau".tak ke dh trbalik nmenye..mne peginye tnggungjwb seorng lelaki?

snanye tak ksah je kalu laki tu nk dok uma,tpi kna ar jdi laki yg dlm cite 'mr.mama' tue..sgt brtnggungjwb lah!!ak suke tgk watak tue sbb even dye laki tpi very kind and ade rsponsibility kat anak2 and tolong istri dye!ak gram tol ar ngan suami2 yg tak reti2 nk hrgai istri nie..
so utk kaum wanita skalian>anda punya hak dan kte nie boley brlembut tpi igt jgn smpai owg pijak kpala kite k!!!

dan utk para laki dan suami>hargailah wanita dan sayangi mereka krn wanita itu dciptakan dri tulang rusuk yg dkat dgn bahu utk disayangi bkn utk disakiti! ade je snanye laki kat dunia nie yg baik tpi tulah ssh skrang nk crik an?? like someone said to me "if u meet someone dat very kind and jage ibadah dye,just go on and doalah dpt jodoh yg baik2"...alamak mcm dialog dh nk kawen lah plak?wawawa:)

igt au "wanita2 yg baik adelah utk laki2 yg baik dan laki2 yg baik adelah utk wanita2 yg baik".so,kte hndklah mnjadi yg terbaek!heheh:)kna ade tnggngjwb ntara stu same laen au bknnye biar sorng je yg brfungsi mcm pokok bunga kalu tak dibaja dn dsiram mcm mne nk brkmbang an???phm tak,kalu tak phm uat2 phmlah..hahahah:D

okay ar,dh pnjg lbar ak taip nie..korang tnggalkanlah komen atau pndpt korng ttg tjuk kat ats tue skadar ingin mnmbh pngetahuan(: maaf andai ade salah dan silap.gtg bye!

4 comments:

meoww..meoww said...

waa...ak suke statement nih."wanita2 yg baik adelah utk laki2 yg baik dan laki2 yg baik adelah utk wanita2 yg baik".. sedar dri, dri x baek sgt.so, jgn mmpi la ak nk dpt org baek kan? cm awal..hik3..

seribu satu kenangan said...

hahahahah:)
sbb tue kna jdi baik wlaupown cket..kte kan mnusia tak smua pown smpurna..nak mcm awal kew?

meoww..meoww said...

nk2..nk encem cm awal!

secangkir teh dan sekerat roti said...

himbauan kepada lelaki...

hihihih