Monday, March 23, 2009

mengapa???

salam semuanya!!!

entri kli nie takde kna mngena dgn life ak tpi psl remaja2 kat luar sne yg sme2 brsama ak brjuang demi mse dpan!!! ak nak mntak pndapat korang smua mngenai remaja2 hri ini yg suke menonton/melihat video2 l***h dan seterusnya trpengaruh akhirnya mereka ini ingin mncuba...adakah mereka brsalah ataupun didikan yg mreka dpt itu kurang smpurana???sekalipun mereka itu trdidik dri segi agama,tpi kte seringkali mlihat mreka yg brtudung labuh dan yg brtudung melakukannya..adakah mreka jga berslh??atau mreka ini sbnrnya mmpunyai sfat inkuiri yg sgt kuat ttg sesuatu bnda itu???aku hnye mnulis dan hnye mahukan pndapat drpd yg mmbaca....dan tiada mksd ape2 slain itu..dan pde pndapat korang an pe sbnrnya yg seorang remaja itu inginkan???

ak harap korang yg mmbaca dpt mninggalkan pndapat msing2 ya....sgt mnghargainya tpi kalu tak nak takpe!!

6 comments:

...cintajihad... said...

hmmm...
btul..
sekarang kita dpt lihat mmg kebanyakan yg buat bnda2 mcm tu yg bertudung dan labuh an..
pndpt kite yg serba xbernilai adalah..mgkn sbb dy terlalu terkongkong..maksudnya..tiada dunia sosial @ tidak bergaul dgn dunia luar..dunia sosial bkn bermaksud dunai yg kite buat pergaulan bebas tp dunia sosial ialah dunia yg kite bergaul dan bersahabat dgn semua org tp dlm masa yg sama kite knalah jaga batas2 diri..sosial itu pntg tp bkn terlalu sosial..dlm dunia nh kite kena berkawan dan percayalah dunia luar menuntut kita ntok bersosial..kalo x,mgkn kita x kan maju kehadapan sbb kite bersendirian..so kalo hidup terkongkong perasaan@naluri dy nak bersosial tu kuat..jd ble skali dpt bersosial dy akan oversosial yg akibatnye membinasakan diri sbb dy mgkn cultute shock..so kita wajib menjadi insan yg jaga batasan diri disambping bergaul dgn sume golongan msyrkt..
wallahualam

*ish pnjg gak ak merepek..kalo paam gud2..kalo xpaam ak mintak maaf^_^

IhSaN ThE unFaMouS said...

senang cakap,

Islam hanya pada kad pengenalan.

salam.

Zahra said...

btw, jgn salahkan org betudung labuh. hanya segelintir yg buat. jgn kita hukum semua sekali. kita tak bolah judge org sesuka hati. kita tak tahu keadaan mereka yg sebenarnya. Pegangan kita yang penting. Betulkan diri kita.Bersihkan yg dlm dlu. Semua orang ada their skeleton in their closet. so, jgn slhkan mereka. lambat laun diaorg akn sedar. cuma lmbt atau cpt je.

seribu satu kenangan said...

ok tanks to all of you...sy mnghargainye...btw,bkn slhkan bdk yg brtudung labuh itu cma amik cnth yg trdpt pde hari ini..tanks au..

wardatussalam said...

betol2, x sume yg bertudung labuh tuh... kalo ckp bertudung maybe can be accepted... between, saya nak soal kan 1 persoalan, mengapa salahkan wanita (bertudung labuh), dimana kaum lelaki? dan 1 lg persoalan, bagaimana pula dgn kes suke sesame jenis? itu pown adalah salah 1 mslh kat dunia nih... kalo nk ikowt kan mslh, mmg byk mslh n perlakuan manusia bertentangan ngan agama... tp xper2, alang2 bukak topic nih... ade jwpn or pendapat siler r jwb yer...

errmm, bg pendapat saya... btol ckp cinta jihad, maybe dier x pernah hidop dlm sosial... sbb skali dier bebas, itu yg berlaku bende tuh...

wardatussalam said...

and one, Ihsan the unfamous... x leh ckp islam hanya pada kad pengenalan jew... sbb sometimes, anak2 n x sume remaja zaman sekarang yg dapat pendidikan yg same mcm kiter.. maybe dorang drpd keluarga yg susah, org maybe dr keluarga yg kaya but kurang didikan agama dr ibu bapa (maybe parents divorce)... sume tuh kene amek tau... jgn terus bg sesuatu jawapan yer...hehehe